پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط 99 صفحه + pptx

به صفحه فایل پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط خوش آمدید.

پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط در 99 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دسته بندی: مدیریت

فرمت فایل: pptx

تعداد صفحات: 99

حجم فایل: 408 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط در 99 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

كلیات تحقیق

مساله اصلی تحقیق

تشریح وبیان موضوع

ضرورت و اهمیت موضوع

اهداف تحقیق

فرضیه‌های تحقیق

چارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق

نوع و روش تحقیق

قلمرو مكانی تحقیق

محدودیتهای تحقیق

بنگاهای کوچک و متوسط قلب اقتصاد جهان امروز هستند.

با آغاز موج صنعتی شدن و توسعه کشورها، رقابت برای ایجاد صنایع بزرگ و تولید انبوه و یکسان شکل گرفت و در سه ربع اول قرن بیستم به اوج خود رسید. اما ربع آخر قرن، مفهوم جدیدی معادلات توسعه و پیشرفت را دگرگون ساخت. ”کوچک زیباست“.

امروزه تردیدی در نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط برای رشد و توسعه اقتصادی کشورها وجود ندارد و هر دو گروه، کشورهای صنعتی و در حال توسعه با سیاستگذاری و برنامه ریزی لازم در صدد ساماندهی، رفع موانع و مشکلات و بهبود فضای کسب و کار و فراهم ساختن زمینه لازم به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از این صنایع در راستای توسعه کارآفرینی، حل معضل بیکاری، افزایش ارزش افزوده و صادرات صنعتی، توسعه منطقه ای و کمک و بهبود و توزیع درآمد در جامعه و مواردی از این قبیل می‌باشند.

از طرف دیگر اقدام به نوآوری یا تن دادن به نابودی به موضوعی مهم و بحرانی در صنایع گوناگون مبدل شده است. و اثربخشی سازمانی کاملاً با نوآوری عجین شده است اغلب شرکتهای دارای عملکرد برتر در عرصه رقابت با سایر شرکتها، بخش عمده موفقیت خود را مدیون فعالیتهای نوآورانه هستند که در بسیاری از موارد مبتنی بر تکنولوژی است. امروزه خلق محصولات، فرآیندها و خدمات جدید منبع اصلی ایجاد مزیت رقابتی شناخته می‌شود و می‌دانیم که تکنولوژی عامل اصلی ظهور چنین نوآوریهایی است

تشریح مساله وبیان موضوع

Úبنگاههای كوچك و متوسط به عنوان بستر خلق و بكارگیری نوآوری‌ها و عامل محرك نظام‌های اقتصادی در حركت به سوی نظام اقتصادی دانش مدار شناخته شده‌اند این بنگاهها به كمك كارآفرینان، ایده‌های جدید تلاشها را با توجه به نیازهای روز بازار به محصول و یاخدمات تبدیل كرده و بخاطر انعطاف پذیری بالایشان نسبت به صنایع بزرگ می توانند سهم بالایی در بر طرف سازی نیازهای مشتریان داشته باشند.

Úبرخی از زمینه‌هایی كه منجر به ایجاد قابلیت‌های نوآوری در بنگاه‌های كوچك و متوسط می‌شود به شرح زیر است: Úبنگاه‌های كوچك و متوسط به دلیل تخصصی شدن كارهایشان، (بنیاد توسعه فردا، 1382) بیشترین خلاقیت، نوآوری و تحقیقات كاربردی را در جهت تنوع بخشیدن به تولیدات و كسب بازارهای جدید از خود نشان می‌دهند. Ú بسیاری از پیشرفت­ها، ناشی از اختراعات كوچك و در عین حال دقیق است و چون بكارگیری و فروش اینگونه پیشرفت‌های كوچك و دقیق برای صنایع بزرگ قابل توجیه نیست، چنین فرصت‌هایی در خلق نوآوری‌های جدید، مورد بی توجهی صنایع بزرگ قرار می­گیرد Úفعالیت­های سازمانی را كه ممکن است منجر به خلق نوآوری ‌گردد، می‌توان به شكل بهتری در بنگاه‌های كوچك و متوسط كنترل و هدایت كرد.

فایل دیگر:  دانلود پاورپوینت جهانی شدن و مهاجرت زیر گروه مدیریت

Ú با توجه به اهمیت نوآوری تكنولوژیك در توسعه وعملكردكسب و كارهای كوچك و متوسط، شناسایی عوامل موثر بر نوآوری تكنولوژیك مهمترین پیش نیاز حركت به سوی استقرار سیستمهای نوآورانه در كسب و كارهای كوچك و متوسط خواهد بود. بنابراین محرك اصلی انجام تحقیق حاضر پاسخگویی به سوال اصلی زیر است: Úمهمترین عوامل موثر بر نوآوری تكنولوژیك در كسب و كارهای كوچك ومتوسط در ایران كدامند؟

ضرورت و اهمیت موضوع

4/98 درصد از کسب و کارها در ایران از نوع بنگاه‌های خرد (با نیروی کار 1 تا 9 نفر) هستند، در حالی که نسبت کل بنگاههای کوچک (از 10 تا 49 نفر) تنها 4/1 درصد است. این اطلاعات عدم تجانس آشکاری را در بین تعداد بیشمار بنگاه‌های خرد و تعداد بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط نشان می‌دهد. باید توجه داشت که عدم وجود تعداد مناسبی از صنایع متوسط (که با صنایع بزرگ در حدود 2/0 درصد از کل کسب و کارها را تشکیل می‌دهند) می‌تواند بر توانایی صادرات ایران اثر منفی گذارد.

Úبا توجه به توزیع ارزش افزوده براساس اندازه‌های مختلف بنگاه‌های صنعتی طی سال‌های گذشته، مشاهده می‌شود که عمده ارزش افزوده بخش صنعت، دربنگاه‌های بزرگ (بنگاه‌های بالای 200 نفر) ایجاد شده است. درحقیقت، به دلیل موانع موجود درراه رشد صنایع کوچک در ایران، این صنایع نمی‌توانند رشد کنند وبه بنگاه‌های متوسط تبدیل شوند. درنتیجه سیرطبیعی رشد سازمان‌ها درصنایع ایران مشاهده نمی‌شود وما درایران با دودسته بنگاه‌های کوچک که سهم کوچکتری درارزش افزوده دارند و بنگاههای بزرگ (که عمدتاً توسط بخش دولتی ایجاد شده‌اند) روبرو هستیم.

Úبررسی توزیع تعداد شاغلان بخش صنایع کشورهای تازه صنعتی شده و مقایسه آن با ایران نیز نشان می دهد که صنایع کوچک و متوسط سهمی بیش ازصنایع بزرگ دراشتغال دارند. به عنوان مثال همان طورکه درجدول (1) مشاهده می‌شود. سهم اشتغال در بخش صنایع کوچک و متوسط کشورتایوان 70% و درصنایع بزرگ این کشور 30% است وعموماً بیش از 50% نیروی شاغل صنایع کشورهای تازه صنعتی شده در بخش صنایع کوچک ومتوسط شاغل می­باشند واین درحالی است که درایران سهم صنایع کوچک ومتوسط ازاشتغال دربخش صنعت تنها 37% می باشد.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط ” نمودید تشکر می کنیم

فایل – پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط;دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک;موسسات کوچک و متوسط;بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط;تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط;بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک;عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک;نوآوری تکنولوژیک در موسسات

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *