مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 45 صفحه + docx

به صفحه فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش خوش آمدید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 45

حجم فایل: 214 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

-1 مقدمه…………………………………… 12

2-2 تعاریف و مبانی نظری……………………… 13

2-2-1 سیر تحول مدیریت دانش…………………. 13

2-2-2 مفاهیم پایه در مدیریت دانش……………. 14

2-2-3 مفهوم داده…………………………. 14

2-2-4 مفهوم اطلاعات……………………….. 14

2-2-5 مفهوم دانش…………………………. 15

2-2-6 انواع دانش…………………………. 16

2-3 معناسازی و دانش آفرینی…………………… 17

2-4 مفهوم مدیریت دانش……………………….. 20

2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش………………… 22

2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش……… 22

2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش……… 23

2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش……………. 24

2-6 شیوه­های (مؤلفه­های) مدیریت دانش……………. 24

2-7 ابعاد مدیریت دانش……………………….. 27

2-7-1 مدیریت دانش سازمانی………………… 27

2-7-2 مدیریت دانش شخصی…………………… 28

2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی………………………………………….. 30

2-9 پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی ………………………………………….. 33

2- 10 نقش مدیریت دانش در برنامه­ریزی درسی و فعالیت­های آموزشی اعضای هیأت علمی………………………………….. 35

2- 11 مرور پیشینه پژوهش……………………… 40

2- 12 نتیجه­گیری ……………………………. 43

2-1 مقدمه

امروزه بهره­وری بهینه دانش، دغدغه سازمان­های قرن بیست و یکم است و اهمیت آن از اواسط دهه ١٩٩٠، در بسیاری از کنفرانس­های بین المللی مطرح شده است. در حال حاضر، اطلاعات و دانش به عنوان قدرت و سلاح استراتژیک تلقی می­شوند، سرمایه به حساب می­آیند و در مدیریت مدرن به عنوان منابعی پذیرفته شده­اند که مستعد مطالعه و پژوهش با استفاده از تکنیک­هایی که برای سایر حوزه­های کوشش انسانی ایجاد شده و به کار برده می­شوند، هستند. دانش، به عنوان نیرویی قدرتمند، برای سازمان­های بخش خصوصی و دولتی در دستیابی به سود رقابتی و مقایسه­ای، عامل حیاتی به شمار می­رود، اما اکثر مؤسسات و شرکت­های عصر اطلاعات، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش را به صورت تشریفاتی و روتین انجام می­دهند. اگر­چه تشخیص تفاوت میان داده­ها، اطلاعات، دانش و عقل برای این مؤسسات، ضروری است اما تغییر شکل داده­ها و اطلاعات و تبدیل آن­ها به دانش و سپس مدیریت این دانش به نفع یک مؤسسه، اقدامی فعالانه است و مدیران برای این عمل باید مؤثر و مبتکر باشند (مختار، 2004). بنابراین با توجه به تغییرات سریع و دائمی در جهان کنونی، ضروری است كه سازمان­ها بازگشت تمامی سرمایه­های خود را به بیش­ترین حد ممكن برسانند. یکی از سرمایه­هایی كه كم­ترین بهره­برداری را داشته است، دانشی است كه در اختیار افراد آن سازمان است. دانش به طور سنتی، یا در اذهان متخصصان (به شكل دانش ضمنی) و یا به شكل گزارش، ارائه مطالب، ویدئوها و اسناد (به شكل دانش صریح) ذخیره می­شود. ذخیره­سازی دانش شخصی به شكل سند و گزارش دشوار است و در صورتی كه به عنوان دانش ضمنی در اذهان متخصصان وجود داشته باشد، بازیابی و دسترسی به آن مشكل است. مدیریت دانش، توانایی استفاده از دانش قبلی را برای شناخت ارزش اطلاعات جدید، تلفیق و یكپارچه­سازی آن و به كاربردن آن برای تولید دانش و قابلیت­های جدید ترسیم می­كند (میتال، 2008).

فایل دیگر:  پیشینه پژوهش وچارچوب مبانی نظری کتاب الکترونیک 50 صفحه + docx

از طرفی دیگر، مؤسسات دانشگاهی به عنوان مراکز تولید و اشاعه دانش بیش از هر سازمان دیگری نیازمند اجرای مدیریت دانش هستند. با این­که دانشگاه­ها خود مخازن دانش هستند، تاکنون به سرمایه­های فکری و منابع علمی تولید شده به ­وسیله جامعه دانشگاهی توجه کافی مبذول نشده است به طوری که تا به امروز هیچ­گونه کنترلی بر دانش غیر مکتوب، دانش موجود در اذهان، صورت نگرفته و اطلاعات مدون تولید شده در داخل نیز به ندرت به گونه­ای مجتمع و یکپارچه جمع­آوری و در چارچوبی نظام­مند مدیریت شده است. این ضعف مدیریتی سبب شده که بسیاری از سرمایه­های ارزشمند موجود برای همیشه ناشناخته و دور از دسترس و بسیاری از خلاء­های موجود هم­چنان به قوت خود باقی بمانند. از سوی دیگر عدم توجه به اطلاعات تولید شده در داخل و فقدان یک رویکرد تجاری، دانشگاه­ها را به لحاظ مادی نیز متضرر نموده و سبب شده است که بسیاری از این اطلاعات توسط ناشران خصوصی منتشر و در قالب منابع اطلاعاتی دوباره به خود دانشگاه­ها فروخته شود (حاضری و صراف­زاده، 1385).

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ” نمودید تشکر می کنیم

فایل – مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش;پیشینه تحقیق مدیریت دانش;مبانی نظری مدیریت دانش;مبانی نظری;پیشینه تحقیق;مدیریت دانش

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *